Neruja Suriakumaran
Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Postdoc
Empirische Unterrichtsforschung
Affekt beim Mathematiklernen
Bildungssysteme und Curriculum
Interkulturelle Vergleichsstudien
![Neruja Suriakumaran](/fileadmin/_processed_/9/1/csm_Neruja_Suriakumaran_d22eb1b294.jpg)
Seit 2022 Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Fach Mathematik an der Universität Vechta.
2022 Promotion zur Dr.rer.nat. an der Universität Bremen, Titel der Dissertation: Understanding the conceptual interplay between learners’ motivation and patterns of personal meaning in the mathematics classroom: Results from Germany and Finland
2021-2022 PostDoc in der Arbeitsgruppe Didaktik der Mathematik an der Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg.
2017 Forschungsaufenthalt an der Faculty of Educational Sciences, Department of Teacher Education, University of Helsinki.
2015-2020 Wissenschaftliche Mitarbeiterin in der AG Didaktik der Mathematik an der Universität Bremen.
2014-2015 Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik an der Westfälischen Wilhelms Universität Münster.
2008-2013 Studium der Fächer Mathematik und Sozialwissenschaften an der Bergischen Universität Wuppertal, Abschluss: Master of Education.
Ausgewählte Publikationen
Suriakumaran, N. (2022). Understanding the conceptual interplay between learners’ motivation and patterns of personal meaning in the mathematics classroom: Results from Germany and Finland
Suriakumaran, N. Hannula, M. S., & Vollstedt, M. (2021). Comparing and contrasting personal meaning and value. In C. Andrà, D. Brunetto, & F. Martignone (Hrsg.), Theorizing and measuring affect in mathematics teaching and learning (S. 67-76). Chan, CH: Springer.
Suriakumaran, N., Hannula, M. S., Vollstedt, M. (2019). Investigation of Finnish and German 9th Grade Students’ Personal Meaning with Relation to Mathematics. In LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education 7(2), 110-132.
Suriakumaran, N.,Vollstedt, M. & Hannula, M. S. (2018). Investigation of Finnish and German 9th grade students’ personal meaning to mathematics. In Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C. & Sumpter, L. (Hrsg.), Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology in Mathematics Education (Vol. 4, S. 167, 1.S.). Umeå, Schweden: PME.
Suriakumaran, N., Vollstedt, M. & Duchhardt, C. (2017). Personal meaning and motivation when learning mathematics: A theoretical approach. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017; S. 1194-1201). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.
Suriakumaran, N., Vollstedt, M. & Duchhardt, C. (2016). Personal meaning und motivation when learning mathematics. In ERME (Hrsg.), Proceedings of the 8th Young European Researchers in ERME Summer School (YESS). Poděbrady, Tschechische Republik: ERME.